úterý 14. dubna 2020

Jilm sibiřský strihani

Jak rychle doopravdy roste sibiřský jilm ? Nejvitálnější sazenice již mají přes 50cm! Na začátek srpna plánuji první stříhání živého plotu. Jilm sibiřský vás zajímá a často mi voláte a ptáte se.


Jehličnaté ploty rostou poněkud pomaleji, ty stačí stříhat jednou do roka. Chtěl bych se zeptat, jestli u jilmu sibiřského stříhat pouze nové větvičky nebo ho zastřihávat i na výšku. Problémem byla výška živého plotu. Jelikož já osobně mám obě ruce levé, náš plot stříhá vždy manželka. Tento plot už dosáhl výše 1centimetrů a stříhání bylo . Správná metoda stříhání a zahuštění zázračného živého plotu.


Já mám na zahradě pokusy: jeden jsem nechal růst podle libosti, druhý jsem zastřihával podle . Pokud tento střih neuděláte, nebude živý plot hustý. Byl proveden radikální řez. Plot sestřihnut na cca 70cm výšky. Dobře snáší řez a lze jej snadno tvarovat.


Jilm Sibiřský může mít v druhém roce výšku m. Turkestánský brest se dá snadno . Potřebujete-li rychle vytvořit zelenou stěnu, vysaďte si jilm sibiřský (Ulmus pumila , označovaný i jako turkestánský brest), který v roce výsadby může dorůst až do . Navíc se živé ploty z Jilmu Sibiřského dají velmi snadno udržovat. Tento rychle rostoucí opadavý keř či strom, velmi dobře snáší řez a lze jej také . Keř roste opravdu jako z vody, proto ho musíte i radikálně stříhat. Kolik stříhat takhle neodhadnu, dej fotku. Jediná péče o něj pak prakticky spočívá jen v pravidelném stříhání do . Rostliny nemužou zmrznout, jak někteří tvrdí. Pokud ho budete chtít zahustit, nemusíte se bát ani o něco . Výška rostliny v dospělosti ‎: ‎m Barva listu ‎: ‎žlutozelená Hustý živý plot za dva roky - jde to!


Jde o jilm sibiřský (Ulmus pumila), známý u nás také pod názvem. Roste nejrychleji ze všech! Kouzelný živý plot - roky staré sazenice. Jestli ho budeme stříhat nebo ho necháme růst volně (pokud máme dost široké místo pro Říká se mu také jilm sibiřský (Ulmus pumila celer).


Docela by se nám hodil, ale nevíme, jestli se dá zasadit teď na podzim? A nevíte, jak daleko od plotu, abychom mohli mezi plotem ještě stříhat ? Kořeny jilmu je potřeba den před výsadbou namočit do vody, aby ji co nejvíce do .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky